رقم سقف قرارداد پرسپولیس مشخص شد هانسی فلیک اصلی‌ترین گزینه جانشینی ژاوی گوهری خیال بازگشت ندارد بونجاح در لیگ عربستان ۱۱ پرسپولیس برای بازی با استقلال مشخص شدند پیشکسوت داوری درگذشت پیشکسوتان خواهان اوسمار شدند استقلال فقط با ۶۰۰ تماشاگر در قائمشهر| شب سخت در ورزشگاه وطنی تمام بدهی‌های استقلال تعیین تکلیف شد| کسب مجوز حرفه‌ای آبی‌ها یحیی گل‌محمدی همچنان از پرسپولیس طلبکار بازارگرمی به سبک رضاییان و احمدزاده ستاره پرسپولیس همچنان سهمیه است؟ سرلک در راه بازگشت به پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی استقلال تهران و نساجی| آغاز ۳ فینال نکونام تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال| ادامه کورس با استقلال بهترین بازیکن والیبال ایران در روز شکست که بود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و صربستان در لیگ ملت‌های والیبال(۳ خرداد ۱۴۰۳)|گام اول با شکست اولین خرید تراکتور از پرسپولیس عدم اعتماد اوسمار به جوانان پرسپولیس
سرخط خبرها

سکته آویژه‌صنعت پارسای مشهد در ابتدای تونل وحشت بسکتبال

  • کد خبر: ۸۶۹۷۵
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
سکته آویژه‌صنعت پارسای مشهد در ابتدای تونل وحشت بسکتبال
پارسای مشهد در اولین بازی از سه‌گانه دشوار این هفته خود در لیگ برتر بسکتبال از سپاهان شکست خورد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شماره‌۴ برای هزارمین‌بار به قلب دفاع آشفته و از‌هم‌گسیخته آویژه می‌زند و گزارشگر پخش زنده اینستاگرامی صفحه رسمی فدراسیون بسکتبال که گویی دیگر از این اتفاق خسته شده است، می‌گوید: «و باز هم عماد سلمانی...» این خلاصه تمام آن چیزی است که دیروز در دیدار هفته پنجم تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا مشهد و سپاهان اصفهان در تالار آزادی تهران رخ داد. نبرد دیروز ۲ تیم یک نبرد پایاپای و کاملا برابر بود و اگر شماره‌۴ جنوبی با آن مو‌های فرفری را از بازی حذف می‌کردیم، شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

آویژه‌صنعت سومین شکست متوالی را برابر سپاهان با نتیجه ۷۲‌بر‌۶۷ تجربه کرد تا حالا وضعیت این تیم در لیگ برتر دور‌از‌انتظار بسکتبال‌دوستان مشهدی باشد. شاید شکست مقابل مهرام قابل پیش‌بینی بود، اما مشهدی‌ها به‌هیچ‌وجه انتظار نداشتند تیمشان مقابل رعد پدافند و سپاهان هم ببازد؛ باخت‌هایی که حالا آویژه را با سرمربی جدید صربستانی، نبوژا کنزو‌ویچ، در وضعیت بحرانی قرار داده است.

۴ کوارتر بد از بدتر

تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا مشهد در دیدار مقابل سپاهان ۴ کوارتر بد را پشت‌سر گذاشت. سفید‌و‌آبی‌ها در کوارتر چهارم پیروز بودند، اما در همان کوارتر هم نمایش ضعیفی داشتند. شاگردان نبوژا کنزوویچ در کوارتر اول ۱۲‌بر‌۱۶ قافیه را به تیم اصفهانی باختند تا از همان ابتدا نشان دهند نشانی از آویژه همیشگی ندارند. در کوارتر دوم هم باز این سپاهان بود که هیچ‌گاه اجازه نداد آویژه حتی با آن‌ها هم‌امتیاز شود و این‌بار ۱۷‌بر‌۱۶ تیم اصفهان برنده میدان شد.

در نیمه دوم و کوارتر سوم، اوضاع برای تیم مشهد وخیم‌تر شد و حتی در برهه‌ای از زمان اختلاف بازی به ۱۱‌امتیاز رسید که باز با بی‌دقتی سپاهانی‌ها این اختلاف کاهش یافت و دست‌آخر در کوارتر چهارم و در فاصله ۴‌دقیقه مانده به پایان، بالاخره آویژه توانست خودش را به حریف اصفهانی در امتیاز‌۶۲ برساند. با‌وجود‌این، پرتاب‌های اشتباه و بی‌دقتی مهاجمان تیم مشهد در منطقه رنگی سبب شد تا فرصت‌هایشان برای جلو‌افتادن از دست برود و در‌نهایت باز این تیم اصفهانی باشد که با‌وجود شکست ۱۶‌بر‌۱۴ در کوارتر آخر، برنده بازی باشد.

سلمانی با ۳۰ امتیاز برتری

عماد سلمانی، بازیکن جنوبی سپاهان، بدون تردید بهترین بازیکن زمین بود؛ مردی که به‌تن‌هایی ۳۰‌امتیاز برای تیمش به دست آورد که این ۴۲‌درصد امتیاز‌های تیمش در این بازی بود. سلمانی که فصل گذشته در همین تیم آویژه‌صنعت پارسا مشهد توپ می‌زد، در این دیدار انگیزه‌های متفاوتی برای نشان‌دادن خودش به سران باشگاه مشهدی داشت. او در ابتدای فصل با پیشنهاد تمدید قرارداد رو‌به‌رو شد، اما به‌واسطه توافق‌نکردن بر سر مسائل مالی در مشهد نماند.

سلمانی در این بازی هر وقت کار تیمش گره خورد، با پرتاب‌های سه‌امتیازی یا نفوذهای‌در‌عمقش امان تیم شهر مشهد را برید و امتیاز روی امتیاز آورد. او در این بازی ۱۵ بار اقدام به پرتاب دوامتیازی کرد که ۷ بار موفق بود. در پرتاب‌های سه‌امتیازی، سلمانی ۴ پرتاب موفق و در ضربات آزاد هم ۴ بار پرتاب موفق داشت.

برایان‌– کورین؛ یک‌دنیا تفاوت

برایان استار، مرد سیه‌چرده آمریکایی آویژه‌صنعت، یکی از ضعف‌های این تیم در دیدار روز گذشته مقابل سپاهان بود. استار که به‌واسطه عملکرد خیره‌کننده هم‌وطنش کورین هنری که فصل گذشته برای تیم مشهد توپ می‌زد، همیشه با او مقایسه می‌شود، در این بازی هم نتوانست نمایش درخشانی داشته باشد. برایان استار در کوارتر چهارم و در حساس‌ترین شرایط و وقتی تیمش توانسته بود بالاخره بعد از سی‌و‌اندی دقیقه خودش را در امتیاز‌ها به تیم اصفهانی برساند، با یک ضربه آرنج و پنج‌خطایی‌شدن از زمین بازی بیرون رفت تا تمام نقشه‌های مرد صربستانی در دقایق پایانی نقش‌بر‌آب شود. حالا این واقعیت عیان می‌شود که کیفیت برایان استار با کورین هنری، زمین تا آسمان فرق می‌کند.

ستاره‌هایی که پرتاب بلد نیستند!

لوکا انجوسیچ و صالح فروتن به‌ترتیب با ۱۸‌و‌۱۳‌امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان تیم آویژه‌صنعت پارسا بودند؛ ۲ بازیکنی که هر‌چه خوب بودند، همان‌قدر هم بد بودند. نگاهی به آمار و عملکرد این دو، نشان می‌دهد اگرچه امتیازآور بودند، اما همان‌قدر هم موقعیت خراب کردند. فروتن ۸ بار در این بازی اقدام به پرتاب سه‌امتیازی کرد که تنها یک اقدامش به ثمر نشست! یا انجوسیچ هیچ‌گاه در منطقه رنگی زمین نتوانست پرتاب دوامتیازی‌اش را به سبد بنشاند! البته سایر بازیکنان آویژه هم همچون بازی‌های قبلی در بحث شوتینگ ضعیف بودند و شاید در این‌بین فقط آمار نوید خواجی‌زاده و مرتضی طاهری بهتر از بقیه باشد.

تونل وحشتی که ترسناک‌تر شد

آویژه این هفته ۳ بازی سخت در پیش دارد که یکی از آن‌ها را با شکست به پایان رساند. شاگردان نبوژا دوشنبه هم باید در دیدار سختی دیگر به‌مصاف شیمیدر بروند؛ یکی از مدعیان اصلی که در سال‌های اخیر همواره جزو ۴ تیم برتر لیگ بوده و دست‌کم روی کاغذ باید کار دشواری پیش‌روی آویژه باشد. نماینده مشهد در آخرین بازی تونل وحشت، پنجشنبه به‌مصاف صنایع هرمزگان خواهد رفت. مشهدی‌ها اگر می‌خواهند دور رفت را ناامیدکننده و اسف‌بار به پایان نبرند، باید هر‌طور‌شده در ۲ بازی آینده دست‌کم یک پیروزی محتمل برابر صنایع هرمزگان به دست بیاورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->